Siirry pääsisältöön FC Haka

Uutiset

Mika Sandelin on ollut yhteydessä satoihin yrityksiin, vastaanotto on ollut mahtavaa

FC Hakan yritysmyynnissä vuosi sitten aloittanut Mika Sandelin on ensimmäisen vuotensa aikana osoittanut olevansa mies paikallaan.

– Mika on iso osa hyvin onnistunutta kumppanimyyntiä viime kauden osalta. Hän on keskittynyt meille tärkeään uusasiakashankintaan, ja on onnistunut siinä erittäin hyvin, toimitusjohtaja Olli Huttunen alleviivaa.

Hakaa edeltävässä elämässään mies myi lehtien mainostilaa, mutta oli jo pitkään haaveillut pääsevänsä urheiluliiketoimintaan mukaan. Myyntimies oli jo aiemminkin yrittänyt myydä itseään urheiluseuroihin, mutta myöntää olleensa liian myöhään liikkeellä.

– Olen aiemmin ollut vähän väärään aikaan liikkeellä, eli juuri kauden alla. Nyt otin jo syksyllä ”Okaan” yhteyttä ja tarjosin itseäni Hakan myyntivoimaksi.

Huttunen vakuuttui määrätietoisen miehen yhteydenotosta siinä määrin, että seura ja myyntitykki pääsivät myöhemmin sopimukseen, eikä kumpikaan osapuoli ole päätöstä katunut.

– Urheiluseuran myyminen on ollut sellainen, mitä elämässä olen halunnut ja Haka antoi siihen mahdollisuuden.

– Hakan tuotetta on tosi kiva myydä, koska kyseessä on menestynyt ja legendaarinen seura, Sandelin jatkaa.

Mies palkattiin Hakaan nimenomaan uusasiakkuus -hankintaan ja tässä hän on osoittautunutkin oivaksi rekrytoinniksi. Tällä hetkellä 80% miehen kontaktoinneista tulee Valkeakosken ulkopuolelta, pääasiassa Pirkanmaalta ja Kanta-Hämeestä.

Miehen mainitsemaa hyvää tuotetta kuvastaa se, miten hänet otetaan yrityksissä vastaan.

– Tuote, mitä myyn, niin se on otettu positiivisesti vastaan. Huomaa selvästi, että Haka pienen kaupungin seurana ja yhteisönä saa lähtökohtaisesti lähes kaikki suhtautumaan positiivisin mielin yhteydenottoihin.

– Ja todella monet ovat kannustavia siinäkin tapauksessa, etteivät ostaisikaan mitään, Mika iloitsee.

Kun Sandelin aloitti vuoden 2019 lopulla pestissään, oli Valkeakoskella menossa kova jalkapallobuumi sarjanoususta johtuen, eikä koronasta ollut vielä tietoakaan. Se oli varsin hedelmällinen maaperä aloittaa huipputuotteen myyminen.

Eikä koronakaan hänen mukaansa tahtia hidastanut, vaikka myöntääkin, ettei henkilökohtaisesti ollut vertailukohtaa tämänkaltaiseen työhön aiemmilta vuosiltaan.

Kuten Huttunenkin totesi, niin Hakan kumppanuusmyynti kasvoi vaikeasta vuodesta huolimatta ja Sandelinin markkinoimat kolme päätuotetta, laitamainokset, peliasumainokset ja kummipelaajat, olivat kaikki lähes loppuunmyytyjä.

– Tehtiksen laitamainokset olivat 95% loppuunmyytyjä! TV -näkyvyys on iso juttu ja tätäkin silmälläpitäen saimme viime kaudella uuden valotaulun, mistä uskon tulevan hittituote, myyntipäällikkö ennakoi.

Tällä hetkellä Hakalla on noin 300 yritysyhteistyökumppania, mutta kunnianhimoinen mies ei tyydy tähän.

– Tätä työtä pitää tehdä päivittäin, että talous saadaan pysymään tasapainossa.

– Ja pyrin aina myymään niin paljon, kuin mahdollista – pääsin sitten tavoitteeseen tai en!

PÄÄYHTEISTYÖKUMPPANIT